Ο Φέρντιναντ Πόρσε γεννήθηκε στην Τσεχία στις 3 Σεπτεμβρίου 1875. Από μικρός ήθελε να ασχολείται με τα αυτοκίνητα και βοηθούσε τον πατέρα του στο συνεργείου που είχε, γιαυτό και επειδή δούλευε εκεί την ημέρα, τελείωσε νυχτερινό σχολείο. Σπούδασε σχεδιαστής και μηχανικός αυτοκινούμενων μέσων στο τεχνικό πανεπιστήμιο της Βιέννης. Εργάστηκε στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας Bella Eger στη Βιέννη και συνεργάστηκε με την εταιρεία Jakob Lohner & Co, όπου άρχισε έρευνες για την απόδοση των ηλεκτρικών κινητήρων στα αυτοκίνητα.
Το 1906 ήταν ο βασικός σχεδιαστής του βενζινοκίνητου αγωνιστικού αυτοκινήτου Αustro Daimler και ύστερα από την επιτυχία του, παρέμεινε στον τομέα κατασκευής και βελτίωσης των αγωνιστικών οχημάτων. Το 1916 ανέλαβε γενικός διευθυντής της Austro-Daimler Co. ενώ παράλληλα, τον ίδιο χρόνο έλαβε τον τιμητικό τίτλο του διδάκτορα, από τα τεχνικά πανεπιστήμια της Βιέννης και της Στουτγκάρδης.
Το 1931 ίδρυσε την εταιρεία Porsche GmbH. και οι συνεργάτες του ήταν ο Κάρλ Ράμπε, ο Έρβιν Κομέντα, ο Φράντς Ξαβιέ Ράιμπις και ο γιος του Φέρι. Σκοπός της εταιρείας, ήταν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο μικρό αλλά που θα ήταν δυνατό και προσβάσιμο για την μάζα και θα μπορούσε να το αγοράσει όλος ο κόσμος. Εκείνη την εποχή, όλα τα μικρά αυτοκίνητα λεγόντουσαν Volkswagen, που ήταν κάτι σαν όνομα το αυτοκίνητο του λαού.
Παρόλη την οικονομική δυσχέρεια που υπήρχε, ο Κομέντα σχεδίασε το αεροδυναμικό αμάξωμα μικρό, αλλά με δυνατότητα να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικα άτομα. Ο δε Πόρσε, διάλεξε τα ακριβότερα ανταλλακτικά αερόψυξης για καλύτερη απόδοση στις υψηλές στροφές του κινητήρα και δεν τσιγκουνεύτηκε σε χρήματα για να εφαρμόσει καινούργιες τεχνικές στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο σασί.
Ο Αδόλφος Χίτλερ ενδιαφέρθηκε για αυτό το πρόγραμμα και το χρηματοδότησε. Στην αρχή όμως, θέλησε να δώσει στο αυτοκίνητο το όνομα μιας ναζιστικής οργάνωσης KdF-Wagen (Kraft durch Freude-Wagen), που σημαίνει δύναμη μέσω χαράς, αλλά από το 1945 λεγόταν όπως ακόμα και σήμερα Σκαραβαίος. Όσο για την λέξη Volkswagen, δεν είναι πλέον για όλα τα μικρά αυτοκίνητα όπως παλιά, αλλά μόνο για την εταιρεία.
Έτσι, ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του σκαραβαίου και η ίδρυση της εταιρείας Volkswagen-Werke GmbH που έγινε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν ήταν μόνο η δημιουργία του εργοστασίου όμως, γιατί ξεκίνησε και η δημιουργία της πόλης Βόλφσμπουργκ, η οποία περιλάμβανε εκτός από το εργοστάσιο, βοηθητικές εγκαταστάσεις και οικισμούς για τους εργαζόμενους. Ακόμα και σήμερα, η πόλη διατηρεί το όνομα της και είναι η έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen.
Με την έναρξη του Β΄παγκοσμίου πολέμου το 1939, το εργοστάσιο άρχισε την παραγωγή στρατιωτικού εξοπλισμού και η παραγωγή του Volkswagen ήρθε σε δεύτερη μοίρα. Ο Φέρντιναντ Πόρσε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα του Γ΄ Ράιχ, βάσει του κλασσικού επιβατικού Volkswagen δημιούργησε στρατιωτικά οχήματα όπως το Kubelwagen και το Schwimmwagen. Όταν τελείωσε ο πόλεμος, ο Πόρσε φυλακίστηκε στην Ντιζόν από τους Γάλλους για είκοσι μήνες.
Με την συνεργασία του Κομέντα το 1948, ο Πόρσε βελτίωσε τα ανταλλακτικά του Volkswagen και δημιουργήθηκε το Roadster 356. Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε το όνομα της εταιρείας Πόρσε. Η μαζική παραγωγή άρχισε το 1950, αλλά δυστυχώς ο Φέρντιναντ πέθανε το 1951 από εγκεφαλικό επεισόδιο. Σαν τιμητικό τίτλο, του δόθηκε μετά θάνατον, το βραβείο του Μηχανικού Αυτοκινήτων του Αιώνα.
Αφήστε μια απάντηση